تاکنون ۸۰ درصد زائران حج تمتع ثبت نام خود را قطعی کردند

مدیرکل فناوری و اطلاعات سازمان حج و زیارت گفت: براساس آخرین آمار دریافتی ۷۰ هزار از زائران واجد شرایط اعزام به عربستان با تکمیل اطلاعات و واریز وجه ثبت نام خود را قطعی کردند.
تصویر تاکنون ۸۰ درصد زائران حج تمتع ثبت نام خود را قطعی کردند

به گزارش سایت خبری پرسون، «مهران فرشید» گفت: زائران واجد شرایط اعزام به حج تمتع ۱۴۰۳ با مراجعه به سامانه این سازمان قبل از آغاز تعطیلات سال جدید ثبت نام خود را قطعی کنند.

مدیرکل فناوری و اطلاعات سازمان حج و زیارت اظهار داشت: براساس آخرین آمار دریافتی ۷۰ هزار از زائران واجد شرایط اعزام به عربستان با تکمیل اطلاعات و واریز وجه ثبت نام خود را قطعی کردند.

فرشید با بیان اینکه ظرفیت اعزام به حج تمتع سال ۱۴۰۳ بیش از ۸۰ هزار نفر از نفر است، گفت: تاکنون ۸۰ درصد زائران حج تمتع ثبت نام خود را قطعی و کاروان‌ خود را انتخاب کردند.

فرشید ادامه داد: از تعداد حدود ۷۰ هزار ثبت‌نام کننده قطعی اعزام به حج تمتع ۱۴۰۳، حدود ۲۲۰۰ نفر شامل متقاضیانی است که سال ۱۳۹۹ ثبت نام کرده ولی به دلیل شرط سنی در حج ۱۴۰۱ نتوانستند اعزام شوند.

مدیرکل فناوری و اطلاعات سازمان حج و زیارت افزود: در پایان زمان نام‌نویسی امکان ثبت‌نام از دارندگان قبض‌های اولویت‌دار در ظرفیت‌های خالی کاروان‌های حج فراهم خواهد شد تا باقیمانده زائران بر اساس اولویت های اعلام شده و ظرفیت استان‌ها ثبت نام کنند تا سهمیه اعلام شده برای حج ۱۴۰۳ تکمیل شود.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت سال آینده، ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر در قالب ۶۱۴ کاروان از اواخر اردیبهشت ماه از ۲۱ ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

منبع: ایرنا

612899